23 Mayıs 2009 Cumartesi

Yalan Haberde Son Nokta








Ülkemizde en çok rağbet gören ve en çok ilgi çeken spor dalı hiç kuşku yok ki futbol.Bu sektörün inanılmaz bir büyüklüğü var ve her alanda herkese geniş bir pazar imkanı sunuyor.


Kulüplerin sattığı ürünlerin oluşturduğu pazar payının yanı sıra korsan ürün üretip satanların pazar payı da bulunmakta.Öte yandan maç biletlerini karaborsada normal fiyatın 2-3katına satıp kendilerine gelir sağlayanlar da var.Bu saydıklarım direkt olarak kulüplerle ilgili olan kısımları.Birde bu sektörü kendi ürünlerini pazarlamak için kullanan kurumlar var ki;bunlardan bazılarının bu uğurda yaptıkları akıl almaz derecelere ulaşmakta.Biraz düşününce bu sektörü bulmak zor olmaz aslında:evet,medya sektörü.Bakıyoruz,gazeteler satış rakamlarını arttırabilmek için hergün ülkemizin önde gelen kulüplerine 5er 10ar tane transfer yapıyorlar.Biliyorlarki Türk insanı meraklı ve böyle sansasyonel haberleri okumaktan çok memnun oluyorlar.Aslında yaptıkları işi incelediğimizde çok iyi bir müşteri analizi yaptıkları ve buna göre bir haber stratejisi belirlediklerini söylemeliyiz.Ürünlerini pazarlamak için yalan yada doğru olan haberleri yapmaktan çekinmiyorlar,çünkü biliyorlarki bizim meraklı Türk insanı da bunlara inanıp bu gazeteleri alacak.Geçen yıl FENERBAHÇE için yapılan haberlere bakıldığında 72tane oyuncunun adı geçiyor.Halbuki FB'nin yapabilecek olduğu transfer sayısı 2 idi=)İşte böyle bir ortamda gazeteler için "yuuhh " demekten başka birşey gelmiyor.Ama öyle bir olay var ki cidden "YUHHH" dememiz gerekir hep birlikte.Bir gazete satış yapabilmek için anca böyle bir haber yapabilirdi.Fotospor dünya kupası sırasında yaptığı röportajı yayınlıyor.İlk sayfada manşet 3 yıldız oyuncu;Hernan Crespo,Roberto Carlos ve Sol Campbell ile kendi muhabirlerinin fotoğrafları var.3'ününde gazetede röportajları var ve 3'üde Fb ile anlaştıklarını anlatıyor.Helal olsun büyük bir gazetecilik başarısı diye alkışlıyoruz ve satış rakamlarını o gün maksimum düzeye çektikleri kesin,adamlar işini biliyor.Satabilmek için gerekli olan ürünü bulmuşlar.Fakat haberin üstünden 1hafta geçince başka internet sitesinde bir haber okudum ve cidden ağzım açık kaldı.O manşetteki 3fotoğrafta fotomontaj ve ve röportajların hepside kendi hayal ürünleri=)Gerçek fotoğrafları bulup yayınlamış o site=)hadi röportaj yapıp içine kendin eklersin birşeyler ama yani daha önce bir örneği yoktur heralde böyle bir fotomontaj örneğinin=)Ne diyelim Türk insanı yani,ürününü pazarlayabilmek için her yola başvuruyormuş demekki.Takdir sizin;ister "YUUHHH!" dersiniz,isterseniz "HELAL OLSUN!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder