22 Mayıs 2009 Cuma

Çiğne TÜRKİYEM Çiğne

Geçen hafta içinde okulda kantinde otururken,sınıfın önünde bir stand gördüm."GO MOLA" adı altında bir gösteri varmış onun tanıtımını yapıyorlarmış.Yaklaşık 45dk.lık dünyanın ünlü komedi filmlerinden kesitlerle ve stand-up gösterilerinden alıntılarla hazırlanmış bir komedi gösterisi.Baktık ki seansa 15dk. var,girip gülelim bari biraz dedik.Daha sonra girdik sınıfa 15-20 kişi falan var içeride.Gösteriye başlamadan önce görevlilerden biri en önce kimin geldiğini sordu ve önümüzdeki gruptan herkes "ben,ben,..."diye atladı neyse sonrada görevli dışarıdan büyük bir kutu getirdi ve kıza verdi.Herkes ne hediye kazandığı merakıyla heyecanlandı ve kutu açıldı,süprizzzz!!içinden 1oolerce "NO ŞUGA" markalı sakız çıktı=)Ee biraz şaşkınlık biraz hayal kırıklığı ama heyecanlı oldu.Herkese dağıttılar sakızlardan.Daha önce tv'de reklamlarda gördüm ama hiç izlemedim yani,sadece bir sakız markası olduğunu biliyordum.Sakızı elime alınca dikkatimi ilk çeken sloganları oldu:"Çiğne TÜRKİYEM Çiğne" =).Benim çok hoşuma gitti bu slogan.Aslında öle çok yaratıcı birşey değil ama güzel geldi bana ve o ana kadar nötr olan fikrim pozitif yönde gelişti markaya karşı.Arkasından da gösterim başlamadan sponsorların reklamları geçerken No Şuga'nın reklamı çıktı ve dikkatle izledim ilk defa.Reklam çok eğlenceli geldi,insanlar sürekli sakızını şişirip patlatıyolar değişik şekillerde,arada geçen sözlerde renk katıyor reklama "Çiğne babam çiğne"gibi=).O reklam filmini izlerken herkes eğlendi,reklamın sonunda ise bir espri yapılıyor "no şuga şekersiz çünkü Şeker Sizsiniz"=) Bu espriyi yapınca herkesin hoşuna gitti ve herkes güldü.Benimde çok hoşuma gitti,bende güldüm tabi ama ben dışarıda bu tip esprileri yapınca arkadaşlarım bana "ıııyyy" yapma bunu yaa diyorlar,yani iğrenç espri sınıfına sokuyorlar.Orada herkesin güldüğünü görünce insanların reklamdan etkilendiğini farkettim.Bence güzel bir reklam filmi olmuş ve insanları no şuga almaya teşvik eden iyi bir reklam filmi.Neyse,herkes gibi benimde kafamda yer etti no şuga.Ertesi gün ise markete girdim sakız alacağım,no şuga aradım alayım diye ama yok,başka bir sakız alıp çıktım.Meraktan daha sonra bir markete daha girdim ,baktım ki orada da no şuga yok.Son bir şans daha diyerek aynı gün içinde farklı bir yerde bir markete daha girdim ama orada da no şuga yok.Yani yaptıkları reklam filmi beni etkiledi ve No Şuga almaya gittim,hele ki sakız gibi bir çok çeşidin ve yıllardır bilinen markalar olmasına rağmen no şuga'yı tercih edecektim ama bulamadım.Yani yapılan o güzel reklama yatırıma yazık olmuş biraz diye düşündüm.Ayrıca sloganlarınada ihanet ediyorlar; "Çiğne TÜRKİYEM Çiğne" diyorlar ama bulamazsak nasıl çiğneyelim ki?çelişki burada.İnşallah bu sorunu aşarlar ve benim gibi reklamlarından etkilenen insanlar kolayca bulabilirler no şuga'yı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder