24 Mayıs 2009 Pazar

BU PAZAR PAYINA ALKIŞ


Cola Cola 100 yılı aşkın süredir global bir marka olarak raflardaki yerini genişleterek koruyor. Global düşünüp, bölgesel hereket ediyor. Bütün satış ve pazarlama stratejilerini o bölgenin insanına uygun tasarlıyor. Reklamlarıyla samimi bir tavır çizerek, ürününü gün geçtikçe artan satış rakamına ulaştırıyor. Sadece belli bir kesime değil, herkese ulaşmaya ve ürününü en iyi şekilde satmaya çalışıyor. Ve bu sayede Türkiye pazarında çok büyük bir yere sahip oluyor. Ayrıca yıllardır aynı logoyla ve her yerde bize kendini gösteriyor. Adını da , logosunu da beynimize kazıyor. Günde en az 10defa Coca Cola ile karşı karşıya kalıyoruz. Bu sayı o gün içinde değişen aktivitelerimizle doğru orantıda değişerek sayısını katlayabiliyor. Bakkal tabelaları, tv reklamları, promosyon eşyaları... Zaten tabela masrafları Coca Cola'ya ait oluyor ve bunun karşılığında eline o dükkana yerel markaları (Cola Turka, Kristal vb.) sokmama gücünü geçiriyor. Bizim de bilinçaltımıza kendi markasını kazıyor. Reklam kampanyalarıysa kendi başına ayrı bir konu. Birbirinden yaratıcı, etkileyici ve başarılı reklamlara imza atıyorlar. Her yaş grubunu kendilerine hedef seçip, bunun üzerine gidiyorlar. Farklı konseptler oluşturup, tekdüzelikten çıkıyorlar. Ve son reklamlarında da yine yapacaklarını yaptılar: iki kişinin çizimlerle konuştuğu, Coca Cola ve aşkı bir arada gösteren reklam. Yine çok yaratıcı ve dolayısıyla başarılıydı. Bir önceki de öyle. 102 yaşında bir dedeyle çekilmiş aynı zamanda kendi yaşlarını da ifade eden bir reklamdı. Bu reklamda sadece gençleri ve orta yaşlıları değil aynı zamanda yaşlıları da ürünlerini almaya teşvik ettiklerinin kanıtıydı. Ama tabi en büyük kitle gençler. Rock'n Coke festivalleri bu iddianın en büyük kanıtı. Alkış reklamında oynatılan "erkeğin aramasını beklemeden arayan KIZ" ve "patronundan önce işten çıkan ELEMAN"... Benim favorim ise bozuk para atarak sahip olduğumuz kutu colanın bize ulaşana kadar ne aşamalardan geçtiğini gösteren reklam filmleri. Kullanılan animasyonlar çok güzel ve emek harcanarak yapıldığını belli eden cinstendi. Paranın atılmasından kutu colanın düşüşüne kadar geçen o 3sn. ancak bu kadar yaratıcılık konuşturularak gösterilebilirdi. Ki bu ürünün insana haz duygusundan başka bir yararı olmayıp hatta vücudun içinde ve dışında:)) çeşitli zararları olduğunu varsayarsak satış rakamları için o zaman onlara da kocaman bir alkış...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder