24 Mayıs 2009 Pazar

Adil Işık'ta Beklenmeyen Gelişim


Adil Işık son zamanlarda markalaşmak adına kendini en çok geliştirmeyi başaran Türk mağazalarından biri. Zamanında vitrinlerinin önünden geçerken dönüp bakmaya bile yeltenmezken, şimdi her önünden geçişimizde başka bir mağaza sanıp dönüp adına bakar olduk…Hatta sık sık kendi çevrem dışındaki insanlarınlar bu konuyu konuşurken kulak misafiri oldum. Herkes Adil Işık’taki bu beklenmedik gelişimin nasıl bu denli bir başarıya dönüştüğünü merak ediyor. Aslına bakarsanız bunu anlamak o kadar da zor değil. Çünkü Adil Işık uzun zamandan beri tüm taktikleri bünyesinde denemekteydi. Markalaşmak istediği hedef kitlesinde alt yapı oluşturmak için uzun zamandır çalışıyordu. Ancak en başarılı hamlesi son sezonda hazırladığı koleksiyon oldu diyebiliriz. Öncelikle yanlış attığı adımları daha sonra da tarz anlayışlarını geliştirdi. Adil Işık ilk çıktığında çok iddaalı bir hareket yaparak tüm ürünlerine, dışarıdan görünür şekilde ADL yani marka kısaltmalarını işletmişti. Ama kimse daha yeni çıkmış bu markayı üzerlerinde böyle aleni şekilde taşımak istemedi. Sonunda da bu tutkusundan vazgeçmek zorunda kaldı. Sonra kendini şık ve sportif kadına da yöneltmek istedi. Ancak bu yeni tarz anlayışları öylesine kötüydü ki; şık eşofman diye parlak, caf caflı renklere sahip garip eşofman yığınları oluştu mağazalarda. Bundan da vazgeçmesi gerektiğini anlayan Adil Işık sonunda çalışan şık bayanlara hitap ederken, aldıkları kıyafetleri günlük yaşamlarında da kullanabilmelerini amaçladı. Daha önceleri çalışan kadın için üretilen kıyafetlerde başarılı olmasına rağmen çalışmayan bayanlara yönelik çok fazla kıyafet bulmak mümkün değildi. Aslına bakarsanız Adil Işık asıl hedef kitlesini (çalışan bayan) hiç değiştirmemiş olsa da içinde hala oturamamış parçalar vardı. Bunu da sürekli yeni tarzlara el atarak doldurmaya çalıştı. Örneğin; bu sezonda u boşluğu genç bayanlara da hitap ederek doldurmaya karar vermişler. Daha önce Adil Işıkta görmeye alışık olmadığımız teenage tarzı bir sürü t shirt ve kot bulmak bu yıl mümkün. Kısacası, Adil Işık markalaşmak adına deneme yanılma yöntemini kullansa da attığı bazı yerinde adımlar ve gelişmek için harcadığı çabayla insanların takdirini ve ilgisini toplamaya çoktan başladı. Bakalım bunu sürdürebilecek adımlar atmaya devam edebilecek mi? Göreceğiz…DIV>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder