23 Mayıs 2009 Cumartesi

Promosyon Deyince Akla Gelen Süpermarket: Tesco Kipa

Türkiye’deki hızlı tüketim pazarındaki tüketiciye baktığımızda Kipa’nın ziyaretçilerini elinde tutmada oldukça başarılı olduğunu ve aynı zamanda diğer marketlere oranla daha sadık müşterilere sahip olduğunu görüyoruz. Kipa’nın devamlı müşterilere sahip olmasındaki etkenlerin başında uygulamakta olduğu promosyonları söyleyebiliriz. Alışveriş yaparken gözümüze çarpan lider ‘markalarda en ucuz fiyat’ etiketleri, sürekli değişen ama hiç bitmeyen promosyon etiketli ürünler ve 1 TL günleri bunlardan bazıları. Her süpermarkette her bütçeye hitap eden ürünler bulunmasına karşın Kipa yapmış olduğu promosyonlarla gelir bakımından daha çok orta ve alt seviyedeki vatandaşa yönelmeye çalışıyor. Bunu yapmış olduğu promosyonlarla açıkça ortaya koyuyor.


Alışveriş yapan müşterilerin kasadan çıktıklarında ellerindeki fişlere baktığımızda promosyonlu ürünlerin önemli bir yer kapladığını görebiliriz. Mesela genellikle Pınar meyve suyu alan bir kişi Dimes, Cappy ya da Tamek’teki promosyonu gördüğünde Pınar’dan vazgeçip diğer markalara yönelebiliyor. Kipa’dan alışveriş yapanlar 1 TL günlerine denk geldilerse hesabı ödedikten sonra fişlerine baktıklarında 1 TL’lik ürünler dikkatlerini hemen çekecektir. Mesela arkadaşlarımla yaptığımız alışveriş sonunda hepimizde 1 TL’lik ürünlerin bir hayli fazla olması bir yandan ucuz fiyata epey abur cubur almamızı sağlarken bir yandan da diğer müşteriler gibi hesapta olmayan şeylerin alınmasını ve belki de farkında olmadan fazla para harcamamıza neden olabiliyor. Fakat Kipa’nın girişinde 1 TL’lik ürünlerin çevresinde gördüğümüz insan kalabalığı ve onların hızla tükettiği ürünleri bir yandan yenileriyle takviye eden Kipa çalışanları müşterilerin ve Kipa’nın bu fısattan memnun olduğunu gösteriyor.


Balçova’da aralarında fazla mesafe olamayan Kipa ve Migros’a baktığımızda Kipa’nın daha fazla tercih edildiğini görebiliyoruz. Bunun en azından biz öğrenciler için böyle olduğunu düşünebiliriz ki bu da Kipa’nın daha hesaplı olarak düşünüldüğünü gösteren başka bir misaldir. Belki de promosyonlar sayesinde Kipa’yı tercih eden öğrenciler gelecekte de bu alışkanlıktan dolayı her zaman Kipa’yı tercih edeceklerdir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder