23 Mayıs 2009 Cumartesi

Reklamda Yeni Bir Mecra

Son zamanların en çok izlenen, şu an olmasa da ilk zamanlarda izlenme rekorları kılan, bilgiye ihtiyaç duyulmadan para kazandırabilen, show tv’nin en çok izlenen programlarından ‘var mısın yok musun’ yarışması çehresini giderek değiştirmekte. Başlarda, bugüne oranla daha sade denilebilecek bir program olan Acun Ilıcalı’nın sunduğu ve yine kendisinin yayınlanmasını istediği yarışma programı şimdi ise gerek reyting için gerekse programı kullanarak daha fazla para kazanmak için mümkün olduğunca çok faaliyete yer vermeye çalışıyor. İlk zamanlarda sadece görme vb. bedensel engelli kişiler, lösemili çocuklar ve bunlarla ilgili yardım kuruluşları, dernek ve vakıflarla sosyal mesajlar vermeye çalışan programa şimdi ise çeşitli reklamlar, ünlü yerli ve yabancı konuklar hakim olmuş durumda.


Programda gördüğüm ilk reklam bir dondurma reklamıydı. Galiba pandanın reklamını yapıyorlardı. Ben kutudan kaç para çıkacak diye beklerken bir anda stüdyodaki herkesin elinde bir dondurma. Ben neler oluyor derken bir anlık şaşkınlıktan sonra Acun Ilıcalı’nın pandayla ilgili söylediği birkaç söz artık yeni bir reklam fırsatını sunuyordu iş dünyasına. İlk gördüğümde garibime gitse de bu reklamın programlar arasında arka arkaya verilen reklamlardan daha etkili olduğu görülen bir gerçek. Bu sayede hem yapımcılar ya da bu işin lokomotifi Acun Ilıcalı hatırı sayılır miktarda para kazanıyor hem de reklam veren firmalar istedikleri şekilde seyircileri etkileme fırsatı yakalıyorlardı.


Programa getirilen yerli ve yabancı ünlüler ise ( Cem Yılmaz, Adriana Lima, Roberto Carlos vb.) programın reytinginin düşmemesi için etkili bir yöntem olarak görülüyor. Fakat bir yandan bu ünlüler sayesinde izleyenlerin sayısı artsa da bir yandan da özellikle son zamanlarda aşırıya kaçan reklamların seyircileri sıktığını ve izleyen sayısını olumsuz yönde etkilediğini söyleyebiliriz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder