23 Mayıs 2009 Cumartesi

Eurovision2009 Neler Getirdi!



Eurovision bu yıl bir başkaydı Türkiye’de. Hadise seçilmişti. Bu seçimden pek şikayetçi olan yoktu. Hatta gün geçtikçe beklentiler artıyordu. Büyük bir kesim birincilik bekliyordu. ‘Düm Tek Tek’ ilk seslendirdiğinde eleştiriler hep olumluydu. Daha önceki yarışmalarda tanınmayan imkanlar tanınıyordu Hadise’ye. Onun resimleriyle donatılmış, konfor bakımından kimsenin bir şey diyemiyeceği otobüs bile tahsis edilmişti ilk defa. Peki Hadise bunların hakkını verdi mi. Büyük oranda evet. Hayır diyenler para için konserden konsere koştuğunu sesini yorduğunu, giymiş olduğu kıyafetle ve dansla Türkiye’nin, Türk kültürünün hiç alakasını olmadığını(2. ve özellikle 1. olan alexander, fairytale ile ülkelerine özgü dans ve müziklerini yansıtmışlardı) savunuyorlardı. Kendi kültürünü, dansını yansıtmayan tek ülke olduğumuzu savunan bile vardı. Ayrıca Hadise’nin ‘ben ilk 5’i hedefledim ve 4. oldum içim rahat. 1.liği o kadar istemedim’ türünden açıklamaları olumsuz görüşleri destekler gibiydi sanki. Ama Hadise elinden geleni, hatta elinden gelenin daha fazlasını yapmaya çalıştı ve kötü sayılamayacak bir başarı elde etti.

Peki madalyonun diğer yüzü nasıldı..53 yıllık Eurovision şarkı yarışması sadece bir şarkı yarışması değil aynı zamanda katılımcılar için ciddi bir kaynak ve büyük bir tanıtım fırsatı idi. Sponsorların büyük bir pay sahibi olduğu bu organizasyonda Hadise ‘Düm Tek Tek’ ile 400 bin TL’lik sponsor geliri buldu. Sponsorluk yapan şirketlere önemli bir Pazar olanağı sağlayan Eurovision’a ülkelerin ayırdığı kaynaklarda da her geçen sene artış olmakta. Markalar bu sayede prestijlerini ve bilinilirliklerini artırıyor. Özellikle Eurovision’a ev sahipliği yapacak ülke kendisine önemli oranda ekonomik katkı sağlıyor. Bu yıl ekonomik krize rağmen 42 milyon dolar harcayan Rusya bunun karşılığını alsa da vatandaşları tarafından bu kadar fazla harcamadan dolayı olumsuz eleştirilere maruz kalıyor. Rusya bu yıl yapmış olduğu harcamayla adeta bir gövde gösterisinde bulunarak Eurovision tarihindeki en fazla harcamayı yapmış bulunuyor. 5 yıl önce Türkiye de 10 milyon dolarlık harcama yapmıştı İstanbul’da düzenlenen finaller için. Görüldüğü gibi şirketler reklamlarla, bu kadar da olmaz dedirtecek kadar girebilecekleri her alanda kendilerine yer etmeye çalışıyor.




1 yorum:

  1. Yarışma sırasında Şarkılar birer birer ekrana gelirken

    Çogu kişi ( buna bende dahilim) Türkiyeden başka bir ülkenin şarkısını
    BEĞENMEK İSTEMEDİK.
    Ama O sırada hangi ülkenin şarkısı olduğuna bakmadan Bu güzelmiş dedim.
    Sonra Düm Tek Tek okundu.Korkak ve Titrek bir sesle.
    Ama yinede güzeldi.Birinci olmalıydı o anki ruh haliyle.
    Herşey abartılı görünmeye başlamış ve Moskova da şarkıyı dinleyen herkesin
    hiç olmadığı kadar büyük bir çoşku yaşadığını dÜşünmüştük.
    Aslında biraz öyleydi.İyiyydi,güzeldi.Ama o anki gurur yaşama istegi ile
    Hadisenin şarkıyı daha önceki performansından azıcıkta olsa daha kötü seslendirdiğinden çok diğer ülkelerin Bizimki kadar iyi olmadıgını düşünüyorduk.
    Neyse Düm Tek Tek Tek ten sonra Tüm'ü Tek Tek okudu şarkılarını
    ve her yılki oylama sırasında düşündüklerimizi düşündük oylama sırasında.
    "Bizde komşu yok ki","Herkes komşusuna veriyo","Bu bir şarkı yarışması değil",
    "Çok saçma bir sistem","Bir daha katılmayalım","Erdoğandan sonra İsrail bi daha da vermez",
    "Kıbrısta Türkler de var bak göreceksin bize ordan iyi oy çıkacak",
    " A vermediler,ordaki Türkler zaten Türkiyeyi sevmiyolar",
    "Ermenistan hiç vermedi.Erdoğan ın Karabağ söyleminden sonra hiç beklemeyelim",
    "Danimarka ile Karikatür krizi yaşadık o vermez" ,
    "İsviçre yi maçta tekme tokat dövmüştük onlar vermez",
    "Bak bak gördünmü ne diyo Bir kuzey ülkesinden üç kuzey ülkesine yüksek puanlar"................



    Neyse biz bunları düşünürken Norweç arayı açmıştı.
    Bu kezde şimdiye kadar Norweç in komşularıydı ondan böyle açıldı.
    Birazdan gerçek yerine geriler dedik".Ama hala bilmiyorum Hangi Şarkıyı söylediklerini.
    Fark iyice açıldı.Bu nasıl bir şarkıdır aarkadaş dedim.Bi iş va bundda..Araştırsınlar kesin bi sebebi vardır dedim.Komplo teorileri falan filan.



    Sonra Keman sesini duydum ilk üç ülkenin hatırlatmasını yaparken
    HAAA TAMAM BEN DEMİŞTİM.dedim.
    İBRAHİME DE DEDİM GERÇİ.DEMEDİM Mİ İBRAHİM BU ŞARKI GÜZELMİŞ DİYE. :) diye sordum.Tabi İbrahim dumur yine.

    Uzun lafın kısası evet Bizim ki güzeldi ama.Alexander Rybak ta Eurovizyon tarihine geçmeyi haketmişti.
    Belki ilk üç şarkı olmasa birinci olurduk. :) Oylaamada ki komşuluk iliişkileri adaletsizligi ilk sıraları etkilemedi.Nokktaaaaaaa..

    YanıtlaSil