16 Mayıs 2009 Cumartesi

ABD'li Best Buy Türkiye'ye geliyor


Tüketici elektroniği perakende sektöründe dünyanın önde gelen firmalarından ABD merkezli Best Buy, ‘1 numara’ olma iddiasıyla Türk pazarına giriyor. 45 milyar dolar cirosu, 13 ülkede 4 binin üzerinde mağazası olan Best Buy, Türkiye’deki ilk mağazasını Ekim ayında İzmir’de açacak. Yapımı süren 76 alışveriş merkeziyle görüşen şirket, İzmir’in ardından Ankara ve Bursa’da mağaza açacak.

Best Buy International CEO’su Robert Willett, ”Avrupa’nın Çin’i“ olarak nitelendirdiği Türkiye’de çok hızlı büyüyen bir pazar bulunduğunu belirterek, ”Türkiye’ye 1 değil, 1.000 yıllığına geliyoruz. Pazara 2 değil 1 numara olmak için giriyoruz. Ve bu hedefe ulaşacağız. Türkiye, genç nüfusu ve gelişen ekonomisi ile Best Buy için en önemli ülkelerin başında geliyor. Kısa vadeli düşünmüyoruz. Türk toplumuna adapte olmak istiyoruz. Çalışmak için can atılacak bir yer olmak istiyoruz. Türkiye’de lokal bazı markaları alıp, dünyaya taşımak istiyoruz“ diye konuştu.
Kriz ortamında Türkiye’ye gelmelerini değerlendiren Willet, Türkiye’nin Avrupa’ya ’harika’ bir giriş kapısı olduğunu anlattı ve sözlerini şöyle sürdürdü:
”Türk pazarındaki rakiplerimiz ve ne yaptıkları bizi ilgilendirmiyor. Buraya iyi bir ortak arayalım diye gelmedik. Şu aşamada bir ortaklık planımız yok. Tamam bir kriz var ama her kriz kendi fırsatlarını yanında getirir. Nitekim mağaza kiraları, maliyetler düşüyor. Piyasalarda türbülans var, işler hâlâ zor ama yeni fırsatlar da doğuyor. Şu anda çalışan insanların elinde daha çok para var. Şimdi uluslararası pazara yayılmak için en iyi zaman. Türkiye de dünyanın en iyi büyüme coğrafyalarından biri. Sektör daha embriyo döneminde. Böyle bir piyasaya girmek için yanlış bir zaman değil.”

45 milyar dolar cirosu, 9 markası ve 155 bin çalışanı olan Best Buy ilk mağazasını Ekim’de İzmir’de açacak. Mağazaları 3,500 ile 4,000 metrekare arasında değişecek ve her mağazada 100-150 kişiye iş imkanı sağlanacak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder