24 Mayıs 2009 Pazar

Alpet Reklamı




Dün gece nba batı finali maçını izliyordum.Maçın devre arası olduğunda doğal olarak tv kanallarının can damarı olan reklamlar devreye girdi bu sefer.Genelde maçların devre aralarında reklamları izlemek yerine zapping yaparım ama 1gün önce arkadaşımın dediği bir reklamı izlemek için bekledim.Çünkü,reklamda pascal nouma oynuyormuş ve arkadaşım bana dedi ki;eğer bu reklamı izlersen çok sinir olursun dedi benim Fenerbaçeli olduğumu bildiği için.Bende dedimki;ya ne var adam oynayabilir yani niye sinir olayım ki ben pascal bir reklam filminde oynadı diye dedim.Ama o bana sen izle bi denk gelirsen, o zaman anlarsın beni dedi.Bu nedenle bende maçın devre aasında reklamları izlemeye devam ettim. 2-3 reklam sonrada pascal'ın oynadığı alpet reklamı başladı.Bende başladım dikkatle izlemeye acaba ne olacak diye.Pascal geliyor benzinciye,arabadan iniyor,görevli onu görünce şaşırıyor ve arkadaşlarına bağırıyor tezahürat yapıyorlar kendi aralarında sonra bir iki muhabbet ,görevli pompayı takıyor ve benzin doldurmaya başlıyor.Buraya kadar herşey normal çünkü dikkatle izliyorum ve kendi kendime de diyorum;heralde bu tezahürat olayına kızacağım diye düşündü bizim arkadaş diye.Ama işte hemen arkasından olay gerçekleşiyor,pascal elini cebine atıyor,sözde para çıkaracak ama biraz dikkatle bakınca burada pascal'ın yıllar önce bir FB-bjk maçında yaptığı o terbiyesiz harekete atıfta bulunulduğunu anlıyoruz.Anlamamak için biraz sorunlu olmak lazım.Zaten pascal elini cebine attığında görevlinin "aman abi napıosun" demeside olayı tam olarak açıklıyor.Gerçi sonra pascal para vereceğini söylüyor ama sen gel onu benim külahıma anlat.Pascal bu hareketinden dolayı kulüpten gönderildi,Türkler'in yapısına ters olan bi hareketten dolayı herkesten tepki topladı, alkışlanmadı.Ama sen bunu gel reklam filmine yani seni tanıtan bir projeye koy.Reklam yapmanın amacı nedir?Markanı,ürününü tanıtmak ve müşteriyi çekmektir.Ama sen böyle birşey yaparak anca markanı lekelersin ve tepki toplarsın.Şimdi otursun bir kere düşünsün bu reklamı yapanlar ve buna onay veren şirket yetkilileri,sizce FENERBAHÇE taraftarı bundan sonra yolda kalacağını bilse alpet'e girer mi?Yolda kalsa alpet'e mi girer?yoksa daha uzakta ki bir benzin istasyonuna yürüyüp oradan bidona benzini doldurup geri mi döner?Ben söyleyeyim;bu Fenerbahçe taraftarı hayatta alpet'e uğramaz bile bundan sonra.Daha güçlü rakiplerin olduğu bir pazarda böylesine önemli bir kesimi karşına almak ne kadar mantıklı?Bence alpet kendi kuyusunu kendisi kazmış yani,bir tarafa yaranacağım derken elinden de güçlü bir pazar payını kaçırmış.Ne diyelim kendi düşen ağlamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder