28 Nisan 2009 Salı

Pazarda Pazarlamasız Satış Taktiği :)



Patlak veren krizle birlikte tekstil piyasası büyük bir yıkım yaşadı. Fabrikalar kapandı, makineler durdu, işçi çıkarımları yapıldı. En büyük tekstil grupları bile küçülmeye gitti. Maliyet arttı, alıcı azaldı. Bu yaşananlarla birlikte fiyatlar fırladı ya da fırlayan şeyler sadece insanların cüzdanındaki paralar olduğu için “Moda bana yakışandır.”, “Ben modaya inanmıyorum.”, “Bu sene moda kendini tekrarlıyor.” gibi söylemler yeniden popüler oldu. Bu durum aslında çokta şaşırılacak bir durum olmasa gerek. Krizin izlerini mağazalardan bile hissetmek mümkün. Çünkü mağazalara baktığımızda basit tshirtlerin bile dudak uçuklatan fiyatlarla etiketlendiğini görüyoruz. Zamanında bu mağazaların müdavimleri ise krizden boşalmış ceplerini tatmin etmek için kendilerine yeni bir çözüm yolu bulmuşa benziyor: PAZARLAR. Mağazaları dolaşıp dolaşıp bir şey almayan eski mağaza müdavimlerimiz, almak istedikleri ürünler ithalat fazlası olarak ya da defolu mal olarak pazara düşse de pazardan alsak diye bekler oldu. Bu yeni akım pazarda yeni bir dönem başlattı. Bu zamanı kara çevirmek isteyen pazarcılar ise kısa zamanda akıllandı.Ünlü mağazaların en güzel ürünlerini birebir taklit eden küçük tekstil atölyeleri arar oldu. Ancak pazardan alışveriş yapan bu yeni kesim öyle her şeyi beğenecek; her Zara, Bershka ya da Ole yazan ürünü alacak tipler olmadığından üreticiler de yeni bir yöntem geliştirdi: “Markasız Ürünler”. Yeni pazar tüketicilerimiz, mağazalardan pazarlara yeni düştüğü için alım gücü olarak normal pazar alıcılarımızdan daha kuvvetli, haliyle de pazarcılarımızın odak noktası. Kendilerine sahte ürün giymeyi yakıştıramayan alıcılarımız tercihlerini mağazalardaki ürünlere benzeyen ancak her hangi bir marka altında satışa sunulmayan ürünlerden yana kullanıyor. Kısacası bu ürünler taklit olan ama kendini taklit olarak adlandırmayan ve kendilerini pazarlamadıkları, yani markalaşmadıkları için tercih edilen ürünler. Her ürün markalaşmak ve adını duyurup insanların akıllarında yer edinmek ister. Fakat görünüşe bakılırsa kriz pazarlama stratejilerini de değiştirir olmuş, pazarlama yapmamak da bir hüner olmuş. Bakalım kriz ortamında kar etmeye çalışanlar daha ne gibi yollara başvuracaklar, heyecanla bekliyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder