27 Mart 2009 Cuma

Modada Gossip Girl Salgını


Ülkemizde de hatırı sayılır bir izleyici kitlesi edinmiş olan, Amerika’nın en çok konuşulan gençlik dizisi “Gossip Girl”, oyuncularının giydiği kıyafetlerle herkesin dilinde. Bunu kısa zamanda fark eden Amerika ve Avrupa’nın en ünlü modacıları ve markaları ürünlerinin dizide yer alması için yarışa girmiş durumda. Her hafta dizide Gucci çantalar, Prada ayakkabılar, Blackberry’ler, Apple marka bilgisayarlar, Lagerfeld imzalı kıyafetler görmek mümkün. Dizinin yapımcısı aslında bu tarz bir ilgiye oldukça alışık bir isim olan The O.C.’nin yapımcısı Josh Schwartz. Başlarda dizinin The O.C.’nin yakaladığı başarıyı yakalayamayacağını düşünen eleştirmenler şimdiyse diziye gençleri kötü yönlendirdiğine dair ağır eleştiriler yağdırıyorlar. Ancak dizi üzerine bu kadar çok konuşulması yapımcıların ve bu dizi üzerinden reklamlarını en iyi şekilde yapan moda sektörünün işine gelmiyor değil. Ne de olsa reklamın iyisi kötüsü olmaz demişler. Onlar eleştirdikçe daha çok kişi diziyi merak ediyor ve her geçen gün fanlarının sayısı hızla artıyor.

Dizide kullanılan her ürün gençleri takıntılı derecede ilgilendirir olmuş durumda. İnternette, gençlerin dizide giyilen kıyafetlere nasıl ulaşabilecekleri, beğendiği karakterin tarzını nasıl yakalayabileceklerine dair sayısız moda sitesi var. Bu sitelere artan ilgi aynı zamanda sitelere verilen reklam sayılarını da etkilemiş durumda. Eskiden bir “Gucci” reklamına sıradan bir moda sitesinde rastlamak imkansızken şimdi Gucci gibi dünyanın en ünlü markaları bu sitelerde göze çarpar oldu. Kısacası diziyle yaratılan çılgınlık, sektörde yarattığı snowball etkisiyle oradan oraya yayılmakta. Kıyafetleri, soundtrack albümleri, Gossip Girl armalı ve fotoğraflı sayısız ürünü ve bunları pazarlayan resmi siteleri…

Sahip oldukları bu etkiyi fark ettikten sonra dizide de gözle görülür değişiklikler oldu. Dizinin başlarında her karakterin göze çarpan tarzları olsa da her kesime hitap edecek şekilde düzenlenmemişti. Şimdiyse neredeyse her tarza göre giyinen bir karakter bulmak mümkün; rocker tarzıyla Jenny, 60s ve Audrey Hepburn tarzıyla Blair, vintage tarzıyla Serena, takım elbiseleriyle Chuck ve entelektüel Brooklyn tarzıyla Dan, hatta daha olgun kişiler için gençlerin ebeveynleri olan eski rock yıldızı tarzıyla Rufus, zarif tarzıyla Lily ve daha saymadığım bir sürü karakter…

Dizi öylesine kuvvetli bir etkiye sahip ki bir gün önce gençlerin beğenmediği bir şeyi ertesi gün dizide gösterip tüm fikirleri değiştirebiliyorlar. Bu nedenle reklam kampanyalarında dizi oyuncularını kullanmak için markalar yarış halinde. Reebok’ın yeni sezon ürünlerini tanıtan dizide Blair Waldrof (gerçek adıyla Leighton Meester) markaya şimdiden bir hareketlenme kazandırmışa benziyor. Çünkü bu ürünleri şimdiden bütün moda dergilerinde ve sitelerinde görmek mümkün.

Kısaca söylemek gerekirse “Gossip Girl Modası” bir salgın gibi başta Amerika olmak üzere bütün dünyada yayılmakta. Görünüşe bakılırsa da dizi yapımcıları, oyuncular ve moda sektörü bunu en iyi şekilde değerlendiriyor. Moda sektörü reklam giderlerini düşürürken bir yandan da en iyi ürün tanıtımını yapıyor. Dizi, pazarlama stratejilerinden biri olan model oluşturmanın en iyi örneklerinden biri.

1 yorum:

  1. E bizde de farklı değil tabi, Bihter gözlüğü, Şehrazat tokası, Gaffur pijaması falan :) Ama bizde jenerik ürün oluyor genelde, markalaşamıyor.

    YanıtlaSil